Werken aan de oude Scheldebrug

Oprit N16 Viaduct Temse-centrum afgesloten van woensdag 26 februari tot eind april

Toen de voorbije maanden het verkeer in beide richtingen over de nieuwe Scheldebrug moest, zorgde dat in Temse-centrum voor grote verkeersproblemen. Heel wat bestuurders die richting Bornem reden, verlieten de N16 aan de Hoogkamerstraat, passeerden door het centrum en reden via het Viaduct weer de N16 op. Deze sluiproute veroorzaakte een enorme chaos. In het bijzonder voor de hulpdiensten kon dat kwalijke gevolgen hebben, net als voor het openbaar vervoer.

Om de verkeersdrukte binnen de perken te houden, wordt dus nu de oprit aan het Viaduct afgesloten. Het verkeer rijdt in beide richtingen over de nieuwe Scheldebrug.

Het Viaduct blijft uiteraard bereikbaar voor bewoners en passanten.

Hoe rijden?

• het verkeer op de N16 komende vanuit Sint-Niklaas dient de N16 gewoon te blijven volgen
  • vanuit Temse-centrum kan de N16 via Gasthuisstraat en Hoogkamerstraat bereikt worden
  • verkeer dat vanuit Steendorp of Kruibeke komt, kan best via de E17 de N16 oprijden. Voor vrachtverkeer van meer dan 3,5 ton is dat de verplichte route, aangezien zij het centrum niet in mogen rijden.

Op de N16 geldt een keerverbod voor vrachtwagens van +3,5 ton aan de kruispunten Hoogkamerstraat en Gasthuisstraat. Zij dienen te keren via het klaverblad.