Vernieuwing openbare verlichting over gans het grondgebied

Eind 2017 werd door de gemeenteraad van Temse een overeenkomst afgesloten met Eandis (nu Fluvius) om de openbare verlichting over het ganse grondgebied van Temse over te dragen en aan te pakken.

De openbare verlichting zal over het ganse grondgebied van Temse vernieuwd worden door Fluvius en dit over een periode van 10 jaar in overleg met het gemeentebestuur.

"Eerst worden de verlichtingspunten aangepakt waarvan de lampen en armaturen uit productie gaan zodat vervanging bij defect niet meer mogelijk werd. Tevens zijn het ook die lampen die een hoog verbruik lieten optekenen. Tegelijkertijd worden indien nodig ook de verlichtingspalen aangepakt en vernieuwd" aldus schepen Hugo Maes.

Puntverlichting op de oversteekplaatsen in de Kouterstraat, Schoolstraat en Burg. A Heymanstraat zal ervoor zorgen dat deze oversteekplaatsen een pak veiliger worden door een betere belichting (wit licht).

Door het verledden van de openbare verlichting komt het gemeentebestuur afspraken na die ondertekend werden in de Burgemeestersconvenant. Het overschakelen naar het gebruik van ledlampen zal de openbare verlichting heel wat energiezuiniger en duurzamer maken.

Het jaaractieplan 2019 :

• Vanaf 9/03/2019: Kleine Dweersstraat

• Vanaf 24/03/2019: Kerkstraat, Burmtiendestraat, Hofstraat, Hogenakkerstraat, Moortelstraat

• Vanaf 24/04/2019: Dorpstraat, Jagerstraat, Molenstraat, Oversprongstraat, Ruisstraat, S. G.

Boereboomstraat, schrijnstraat, Smesstraat

• Vanaf 24/05/2019: Elsstraat, Korte Landmolenstraat, Potaardestraat, Rupelmondestraat,

Steendonkstraat

• Vanaf 24/06/2019: Bolderikstraat, Blindstraat, Bramersdam, Hollebeek, Landmolenstraat,

Lauwershoek, Schauselhoekstraat

• Vanaf 24/07/2019: Bergstraat, Bokmolenstraat, Burggravestraat, Landbouwstraat, Rotstraat,

Stokthoekstraat, Oudestraat

• Ook de Dorpsstraat in Elversele, de Kleine Dweersstraat en een gedeelte van de Frank Van

Dycklaan in Temse worden naar aanleiding van openbare werken meegenomen in deze verledding.