‘Velle Vooruit’ wil polyvalente gemeenschapsruimte voor Velle

Velle is een bruisend gehucht van Temse met een eigen identiteit, o.m. gekenmerkt door een intens verenigings- en gemeenschapsleven. Als men op de Velle een evenement organiseert, is de respons massaal. Velle heeft ook de meest veelzijdige en succesrijke kermis van de gemeente.

Maar er ontbreekt iets, vinden de initiatiefnemers vanVelle Vooruit, een werkgroep, die bestaat uit Jos Verhulst (voorzitter), Hugo Van Lemmens, Luc Van Lombergen en Roger Monnissen. Wat ontbreekt, is een volwaardige, polyvalente gemeenschapsruimte. De parochiezaal behoort toe aan de school en is zowel in ruimte als beschikbaarheid beperkt. Die beperktheid wordt in toenemende mate ervaren als een rem op het bloeiende buurt- en gemeenschapsleven.

De werkgroep heeft zich al met verantwoordelijken van het schepencollege over de mogelijkheden inzake ruimtelijke ordening gebogen en is daarbij tot de conclusie gekomen dat de ruimte naast het voetbalveld, waar zich momenteel de kantine van VK Velle bevindt, heel wat mogelijkheden biedt.

De werkgroep zet zijn tanden in het dossier, met de duidelijke ambitie er een hot item van te maken.

Voorzitter Jos Verhulst is kandidaat bij de gemeenteraadsverkiezingen voor CD&V.

V.l.n.r. Hugo van Lemmens, Jos Verhulst, Luc Van Lombergen en Roger Monnissen.