Tekening Paul Geerts ‘Een zee van liefde’: ode aan alle zorgverleners

Paul Geerts, de tweede vader van Suske en Wiske, is bijzonder vertrouwd met Temse. Het begon allemaal in 1990-1991, toen hij het album ‘Tazuur en Tazijn’ realiseerde, zeg maar: Suske en Wiske in Temse. Sindsdien zijn de banden met de Scheldegemeente alleen maar hechter geworden. Momenteel loopt in het Gemeentemuseum (tot zondag 28 februari) de tentoonstelling ‘Paul Geerts & Suske en Wiske’.

Paul is ook na zijn Suske en Wiskeperiode, die eindigde in 2002, heel actief gebleven: als tekenaar, kunstschilder, portrettist en schrijver.

Onlangs kreeg Paul Geerts van het stadsbestuur van Knokke-Heist de opdracht om een tekening te maken rond de slogan ‘Een zee van liefde’, een ode aan alle zorgverleners. Paul realiseerde de tekening en kreeg zelf de beschikking over 10 exemplaren, die hij naar eigen goedvinden kon wegschenken. Zijn verbondenheid met Temse inspireerde hem om 3 exemplaren te schenken aan de woonzorgcentra van Temse. Hij bezorgde de (ingekaderde) tekeningen aan burgemeester Luc De Ryck, die ze overmaakte aan De Reiger, ’t Blauwhof en Huize Vincent. Daar heeft de prachtige tekening intussen een ereplaats gekregen. De originele tekening heeft hij geschonken aan het woonzorgcentrum, waar hij destijds zijn (onlangs overleden) levensgezellin leerde kennen.

Paul Geerts steunde ook eerder al ‘goede doelen’ in Temse, o.a. Het Passantenhuis en Samana Creatief.