Seniorenmobiel in het straatbeeld met 2 nieuwe wagentjes.

Reeds voor de tweede keer gaat het gemeentebestuur van Temse in zee met Special Ad voor het verkrijgen van 2 nieuwe aangepaste wagentjes, die worden ingezet voor de dienst seniorenmobiel. Lokale ondernemers maken reclame op deze wagens en tonen zo hun maatschappelijke betrokkenheid.

Al snel werden deze wagentjes een herkenbaar beeld in de straat. Om gebruik te kunnen maken van deze dienst moet men zich wel aansluiten bij ‘Senioren Mobiel’ (03/710.13 33 – miralda.verdickt@temse.be). Momenteel zijn er 634 leden.

De dienst seniorenmobiel werd in 2013 in het leven geroepen omdat De Lijn in onze gemeente moeilijk over de brug geraakt (‘Haal de lijn over de brug’) en het voor ouderen onmogelijk werd om op doktersbezoek/ ziekenhuisbezoek te gaan in de kliniek van Bornem/ Willebroek. Ook de verbinding met Sint-Niklaas is niet optimaal.

Voor vele gebruikers is Seniorenmobiel niet meer weg te denken om bijvoorbeeld op tijd op hun doktersafspraak te raken of hun wekelijkse boodschappen te doen. Óf om gewoon een bezoekje te brengen aan iemand of ergens een pannenkoek te gaan eten.

Onze medewerkers die met de Seniorenmobiel rijden, zijn meer dan chauffeur alleen. Ze gaan mee in de winkel om boodschappen in en uit te laden, ze begeleiden de mensen in het ziekenhuis om vlot bij hun afspraak te raken, ze zijn een luisterend oor voor de klanten die dikwijls eenzaam zijn en ze geven mode-en stijladvies wanneer er nieuwe kleding moet worden gekocht…

Ook heel aangenaam bij de samenwerking met Special Ad is dat er aan het goede doel wordt gedacht. Op donderdag 23 augustus werden  Welzijnsschakels Temse en Oxfam Wereldwinkel samen met de Fair Trade trekkersgroep  in de figuurlijke bloemetjes gezet en kregen deze een financiële ondersteuning van 2500 euro voor hun werking.

Wim Ivens (Special Ad), Miralda Verdickt en Guy Bonsecour (diensthoofden Sociale Dienst Temse en OCMW) Hugo Maes (schepen voor senioren) de medewerkers van de dienst ‘Seniorenmobiel’