Gunstige trend voor coronacijfers in Temse

In Temse vergadert de Veiligheidscel om de 2 weken. Op donderdag 20 augustus evalueerde zij de stand/gang van zaken. Daarbij wordt gebruik gemaakt van de 3 verschillende statistische bronnen: de Lokale Huisartsenkring, het Agentschap Zorg en Gezondheid en Sciensano.
De vergadering concludeerde dat de toestand in Temse gunstig evolueert. De besmettingen situeren zich vooral in de centrumgemeente. Alle leeftijden komen aan bod, maar opvallend is dat 25 % jonger is dan 18 jaar. Voor zover bekend, zijn geen overlijdens genoteerd sinds de tweede golf. Een 8-tal personen zijn nog in quarantaine.

Gezien deze gunstige evolutie werd beslist geen bijkomende maatregelen te nemen. Bovenop de federale richtlijnen is in Temse (o.m.) het bij zich hebben van een mondmasker verplicht, zodat het te allen tijde kan gebruikt worden waar nodig of wenselijk. Het Gemeentebestuur beklemtoont zijn nadrukkelijke oproep tot de bevolking om de richtlijnen optimaal te volgen.

De Veiligheidscel, voorgezeten door burgemeester Luc De Ryck, omvat de noodplanningsambtenaar (Bob De Ryck) en vertegenwoordigers van de Huisartsenkring (dr. Yves Rosiers), Hogere Gezondheidszorg, schepencollege, gemeentepersoneel, Politie, Hulpverleningszone Waasland (Brandweer) en de woonzorgcentra.