Tot 29 mei in Gemeentemuseum

Expo Adriaan Nijskring in Temse

Op initiatief van Denijs De Backer en Valeer Peirsman ging de Adriaan Nijskring eind jaren ’70 van start. Zij verenigde belangrijke kunstenaars van Temse met als erelid Karel Aubroeck. De leden waren Denijs De Backer, Gaby De Pauw, Gerard Huyben, Arthur en Lucas Meersman, Valeer Peirsman en (als enige niet-Temsenaar) Alfons Van Meirvenne (Haasdonk). De kring exposeerde tweemaal: in 1979 en 1980, maar door omstandigheden kon de werking niet worden gehandhaafd.

Op initiatief van kunstkenner en -bezieler Frank Moreels is de kring van prominente Temsese kunstenaars opnieuw tot leven gekomen. Van zaterdag 7 tot zondag 29 mei loopt een expo in het Gemeentemuseum, die op representatieve wijze het oeuvre van de kunstenaars etaleert.

Op de vernissage werden de kring en de kunstenaars belicht door burgemeester Luc De Ryck.

De expo is vrij toegankelijk (Kasteelstraat 16):

- zaterdag en zondag 14-18 u.

- zondag ook 10-12 u.

Info:

-      Frank Moreels, curator: 0486/16 79 57

-      Annick Rooms, museumfunctionaris: 03/710 12 52

Foto

V.l.n.r. burgemeester Luc De Ryck, Alfons Van Meirvenne, Valeer Peirsman, Lucas Meersman en Frank Moreels. Denijs De Backer, ook aanwezig op de vernissage, ontbreekt op de foto.