Elverseelse pastorie herleeft door de creatieve ogen van het Projectatelier van de Academie

Het programma van de Elverseelse Feesten kent dit jaar een absoluut curiosum met de expo ‘Het Laatste (V)Oordeel’ in de pastorie van Elversele.

De pastorie, beschermd als monument, is een merkwaardig gebouw uit de tweede helft van de 18de eeuw. 172 jaar lang (1826-1998) was het de woning van in totaal 15 pastoors. Het gebouw is door de gemeente verkocht en was een dankbare aanleiding voor het Projectatelier van de Academie om er een speciale tentoonstelling in te organiseren. De diverse ruimten (4 bouwlagen) werden op een eigenzinnige, vaak geestige wijze creatief ingevuld met verwijzing naar de voormalige functie van het gebouw en zijn bewoners. Het resultaat is ronduit schitterend en we kunnen een bezoek dan ook alleen maar warm aanbevelen.

De expo, die wordt begeleid door een handig brochuurtje, is nog vrij toegankelijk op zaterdag 18 en 25 mei en zondag 26 mei, telkens van 14 tot 17 u. Adres pastorie: Dorpstraat 74, Elvesele.

Info: 03 710 12 74.

Sprekers en exposanten op de vernissage (vrijdag 10 mei).