Coronacijfers in Temse blijven gunstig evolueren

Op donderdag 3 september vergaderde de Veiligheidscel van Temse. Daarbij wordt telkens de stand van zaken van de coronacijfers geëvalueerd op basis van gegevens van de Lokale Huisartsenkring, het Agentschap Zorg en Gezondheid en Sciensano.

Sinds de uitbraak van de tweede golf werden 99 nieuwe besmettingen genoteerd, hoofdzakelijk in de centrumgemeente. Twee inwoners werden opgenomen in het ziekenhuis. Er zijn geen overlijdens aan Covid-19 geregistreerd. Opvallend is dat 30 % van de besmette personen jonger is dan 18 jaar. Twaalf inwoners zijn nog in quarantaine.

Ook de toestand in de woonzorgcentra is gestabiliseerd: geen nieuwe besmettingen bij de residenten, noch het personeel. De cijfers tonen aan dat de toestand gunstig blijft evolueren. De Veiligheidscel besliste bijgevolg om geen bijkomende maatregelen te nemen. Bovenop de federale richtlijnen blijft in Temse het bij zich hebben van een mondmasker verplicht, zodat het te allen tijde kan gebruikt worden waar nodig of wenselijk.

Het Lokaal Bestuur roept de bevolking op om de richtlijnen strikt te blijven volgen. Het loont, zo blijkt uit de huidige cijfers!

De Veiligheidscel, voorgezeten door burgemeester Luc De Ryck, wordt gevormd door de noodplanningsambtenaar (Bob De Ryck) en vertegenwoordigers van de Huisartsenkring (dr. Yves Rosiers), Hogere Gezondheidszorg, schepencollege, gemeentepersoneel, Politie, Hulpverleningszone Waasland (Brandweer) en de woonzorgcentra. Vanaf de volgende vergadering worden ook de scholengemeenschappen uitgenodigd.