Toerisme Temse op uitstap naar Gavere

maandag, 3 april, 2017
Toerisme Temse op uitstap naar Gavere

Toerisme Temse maakt jaarlijks een uitstap naar een bekende gemeente of stad in Vlaanderen. In het kader van de 100ste verjaardag van WO I werd dit jaar een bijkomende trip georganiseerd.

Op donderdag 30 maart trok een busvol leden o.l.v. voorzitter Rita Heerwegh en burgemeester Luc De Ryck naar Gavere, de gemeente waar tot de laatste uren vóór de Wapenstilstand soldaten om het leven kwamen. De uitstap begon bij de monumenten die dat dramatisch gebeuren herdenken. Daarna werd de militaire luchtmachtbasis bezocht, inclusief het luchtverkeerscentrum en de radarinstallaties in de deelgemeente Semmerzake. In de namiddag gingen de leden naar het Ortho-agogisch Centrum Broeder Ebergiste in de deelgemeente Vurste in het kasteeldomein Borgwal. Ca. 150 personen met een beperking verblijven daar en kunnen er voor hun tewerkstelling terecht in de paviljoenen van het volledig als monument beschermde domein en zijn gebouwen – een indrukwekkende ervaring, die vooral ook waardering en bewondering wekt voor de begeleiders. Het officieel programma werd afgerond met een ontvangst op het gemeentehuis. Burgemeester Luc De Ryck verwoordde er de dank en waardering van de bezoekers en reikte attenties uit aan de burgemeester en de plaatselijke verantwoordelijken. De trip eindigde met een lekker avondmaal.

De leden van Toerisme Temse op de trappen van het Gaverse gemeentehuis.