WoonAnker Waas investeert ruim 20 miljoen euro in de renovatie van 455 woningen.

WoonAnker Waas, de nieuwe sociale huisvestingsmaatschappij uit een fusie van WoonAnker in Temse en Gewestelijke Maatschappij voor Volkswoningen uit Sint-Gillis-Waas  (actief in Sint-Gillis-Waas, Stekene en Nieuwkerken-Waas) gaat fors investeren in de renovatie van haar patrimonium.

WoonAnker Waas investeerde het laatste decennium ook al fors in de renovatie en het energievriendelijk maken van het patrimonium in Temse.  Zo was de huisvestingsmaatschappij in Temse de eerste in Vlaanderen die voldeed aan de energetische vereisten 2020.  In 2015 was WoonAnker Waas daar reeds mee klaar.

Voortgaande op de ervaring en expertise opgedaan in Temse zal WoonAnker Waas nu ook ruim 20 miljoen euro investeren om het patrimonium in Sint-Gillis-Waas, Stekene en Nieuwkerken-Waas grondig aan te pakken.  De 455 te renoveren woningen zijn opgedeeld in vier groepen. Voor elk van deze groepen werd een architectenbureau aangesteld.

De renovatieprojecten zijn gepland op volgende locaties :

• Bloemenwijk in Stekene : 144 woningen
  • Bagoniewijk in Sint-Pauwels : 88 woningen
  • De Klinge (Hoge Rode Moer en Buitenstraat) en Meerdonk (Teerlingwijk) : 110 woningen
  • Sint-Gillis-Waas (Pompstraat), Kemzeke (Reynaertlaan), Klein-Sinaai (Kasteelstraat) en Nieuwkerken-Waas : 113 woningen

De ontwerpers zijn gestart met de voorbereiding en hebben de verschillende types van woningen bezocht om zo de renovatiebehoefte in kaart te brengen.

De bewoners werden schriftelijk geïnformeerd over de geplande renovaties.  Er zal de nodige aandacht besteed worden aan de communicatie met onze huurders zodat zij op de hoogte blijven van de plannen en de planning.

Doelstelling is om de dossiers in de loop van 2019 uit te werken en de aanbesteding van de werken voor te bereiden.

De uitvoering van de werken wordt voorzien vanaf 2020.

Naast deze grote renovatie-inspanning aan het patrimonium in Sint-Gillis-Waas, Stekene en Nieuwkerken-Waas, zullen ook in Temse verdere verbeteringen aan de woningen en appartementen worden gepland.

Hiermee zet WoonAnker Waas belangrijke stappen om de realisatie van haar missie als sociale huisvestingsmaatschappij te volbrengen.

Deze missie geeft o.a. aan dat we blijvend willen investeren in kwalitatieve, energievriendelijke en betaalbare woongelegenheden.

Voorzitter WoonAnker Waas,  Koen De Clercq.