WoonAnker neemt elektrische wagen in gebruik

Op dinsdag 21 november 2017 heeft WoonAnker zijn eerste elektrische wagen in ontvangst genomen.  Heel bewust heeft WoonAnker beslist om voor deze wagen een elektrische versie te kiezen, ondanks de hogere aankoopprijs.  De wagen zal vooral gebruikt worden op het grondgebied Temse.  De sociale dienst zal deze gebruiken om huisbezoeken mee te doen en de technische dienst om plaatsbeschrijvingen te gaan uitvoeren in het patrimonium.

Om het verhaal compleet te maken zal de wagen opgeladen worden door elektriciteit die opgewekt wordt uit de zonnepanelen die op het dank van de maatschappelijke zetel, Mariadal, aanwezig zijn.  Het verbruik van een elektrische wagen is zonder eigen productie ongeveer €4/100km wat minder dan de helft is van een gewone wagen.  Als je zelf elektriciteit opwekt wordt dit nog een stuk lager.  Ook de onderhoudskosten van een elektrische wagen zijn nagenoeg nihil.

Het was Sam De Graeve, hoofdverdeler voor Nissan, die de sleutels aan voorzitter Koen De Clercq overhandigde in aanwezigheid van beide ondervoorzitters Stephan Van der Gucht en Eddie Van der Vieren (foto).

• Sociale huisvesting