Sinds 1 juli is de nieuwe gemeentelijke website van Temse online.

Eén van de nieuwigheden daarop is het e-loket, waarvoor het Gemeentebestuur een beroep deed op het Centrum voor Informatica (Cevi) uit Gent. Vandaag (17 september) verzorgde Cevi een demo voor het publiek over het gebruik ervan in AC De Zaat. Daarbij werden 8 kaartlezers verloot.

Wie op de homepagina op het icoon of tabblad ‘e-loket’ klikt, krijgt allerlei aanvraag-/invuldocumenten m.b.t. Burgerzaken te zien. In de toekomst zal het e-loket nog worden aangevuld met andere gemeentelijke documenten.
Voorlopig kan men via het elektronisch loket de volgende documenten aanvragen of gegevens doorgeven:

-      Adreswijziging
-      Afstand van organen
-      Beroepswijziging
-      Bewijs van wettelijke samenwoning
-      Laatste wilsbeschikking
-      Reistoelating minderjarigen
-      Uittreksels Bevolking
-      Uittreksels Burgerlijke Stand
-      Uittreksel Strafregister

De nieuwe website kwam er op initiatief van webmaster en gemeentelijk ICT-verantwoordelijke Bert Haentjens (sinds 2000 in dienst van het Gemeentebestuur), die opteerde voor vervanging van de oude, statische website (online sinds 2002) door een meer dynamische website. De blindvriendelijkheid blijft gerespecteerd.
Aan de website wordt nog volop gewerkt ter uitbreiding van het hoofdmenu. Het is de bedoeling dat op termijn op de homepagina de volgende rubrieken te raadplegen zijn: Over Temse - Bestuur - Gemeentediensten - Groen en milieu - Mobiliteit - Onderwijs - Politie en veiligheid - Vrije tijd - Welzijn en gezondheid - Werken en ondernemen - Wonen en bouwen.
In tegenstelling tot de vorige site zijn de gemeentediensten nu zelf verantwoordelijk voor het actualiseren en aanpassen van hun dienstinformatie op de site.

Info
-      webmaster Bert Haentjens, 4de verdieping AC De Zaat, tel. 03 710 12 77, webmaster@temse.be
-      Informatiedienst (Dominique Oste en Emily Van Goethem), 4de verdieping AC De Zaat, tel. 03 710 12 89, info@temse.be
-      dienst Burgerzaken (Digna Coppieters), gelijkvloers AC De Zaat, tel. 03 710 12 19, bevolking@temse.be

Op de bijgevoegde foto:
Inwoners die de e-loketdemo bijwoonden en een kaartlezer wonnen met (vooraan zittend) gemeente- en Cevi-personeel (v.l.n.r. communicatieambtenaar Dominique Oste, demogever Joris Standaert van Cevi, ICT-medewerker Roland Catthoor, diensthoofd Burgerzaken Digna Coppieters, webmaster Bert Haentjens en burgemeester Luc De Ryck).