TEMSE

Vernieuwde lokalen ‘Kind en Preventie’ in gebruik genomen

Vrijdag 9 maart was een hoogdag voor ‘Kind en Preventie’ (voorheen ‘De Waag’, daarna ‘Kinderheil’): de vernieuwde lokalen in het Sint-Amelbergahuis (Oeverstraat) kregen een opknapbeurt en werden officieel in gebruik genomen.

Voorzitter Denise Van Hoyweghen verwelkomde de genodigden en richtte een hartelijk dankwoord tot alle medewerk(st)ers, provinciaal verantwoordelijke Magda Linthout belichtte de werking van ‘Kind en Preventie’ en burgemeester Luc De Ryck opende de lokalen officieel. Na een plaatsbezoek aan de prachtig opgedirkte ruimten werd aan de genodigden een receptie aangeboden.

‘Kind en Preventie’, waar iederéén met zijn kind (tot 30 maanden oud) terecht kan, is een unicum: de werking wordt gedragen door 24 zuivere vrijwilligers, allen dames.

Foto

Burgemeester Luc De Ryck en schepen Debby Vermeiren met het bestuur van ‘Kind en Preventie’, v.l.n.r. Jeannine Van Landeghem, schepen Debby Vermeiren, Monique Raes, burgemeester Luc De Ryck, Rita Suanet, voorzitter Denise Van Hoyweghen en Rita De Kerf.