UNIZO-Temse kiest ook in 2018: ‘Denk globaal… Koester lokaal!’

Onder ruime belangstelling lichtte UNIZO op woensdag 4 april op AC De Zaat haar prioriteiten toe voor de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen. De lokale politiek had hiervoor veel aandacht met vertegenwoordigers van alle politieke fracties, het college van burgemeester en schepenen en de lokale politie. Eregast op deze avond was de provinciale directeur van UNIZO: Jos Vermeiren. Hij stond stil bij de geslaagde aanpak van het memorandum, samengesteld door het lokale bestuur.

Moderator Patrick Michiels liet een aantal nieuwe en jonge bestuurders aan het woord die een illustratieve optelsom maakten van een aantal belangrijke thema’s. Met ‘Denk globaal… Koester lokaal!’ wil UNIZO aantonen dat een ondernemende gemeente ook een levendige gemeente is.

Bovenaan de lijst met prioriteiten voor Temse staan volgende klemtonen:

• Één gezamenlijke visie en een gedurfde aanpak m.b.t. ruimtelijke ordening en mobiliteit, met voldoende aandacht voor de zwakke weggebruiker en mede in functie van de lokale economie. UNIZO vraagt om een stedenbouwkundig planner (studiebureau) onder de arm te nemen.
  • Heraanleg van het kernwinkelgebied met voldoende beleving en extra parkeergelegenheid.
  • Het beleid werkt 'a priori' met duurzame en innovatieve accenten.

In zijn slotwoord benadrukte burgemeester Luc De Ryck dat het gemeentebestuur en de lokale ondernemersvereniging UNIZO  ‘bondgenoten’ zijn in vele opzichten. Hij prees de voorstelling van UNIZO en was enthousiast over de ruime interesse. De burgemeester had ook felicitaties voor afscheidnemend voorzitter Patrick Michiels, die na meer dan 23 jaar zijn functie ter beschikking stelt van het vernieuwde bestuur. Als toemaatje deelde Geert Vandersickel (schepen van lokale economie) de gloednieuwe Temsese winkeltassen uit aan alle aanwezigen.

Focus op de GEMEENTERAADSVERKIEZINGEN van 14 oktober

Provinciaal directeur Jos Vermeiren en moderator Patrick Michiels