Op zondag 12 september vierden de Broeders van Liefde Godfried Van Lier en Oscar Duym hun gouden kloosterjubileum. Na een plechtige eucharistieviering – met een huldetoespraak door deken Julien Schreyen – vond in Salons Den Oever een feestelijke receptie plaats. In aanwezigheid van een 150-tal genodigden onderstreepte burgemeester Luc De Ryck de betekenis van de Broeders van Liefde in Temse op het vlak van onderwijs. Aan de jubilarissen reikte hij attenties uit.
Oscar Duym (°Eksaarde, 1940) verbleef als student-regent in Temse in 1960-1962. Hij was directeur van het middelbaar in 1981-1985 en woont opnieuw in Temse sinds 2000.
Godfried Van Lier (°Merksem, 1940) is in Temse sinds 1994. Hij was studiemeester in het V.T.I. en is nog steeds kok. Hij is ook dirigent van het Sint-Gregoriuskoor in Temse-centrum.
In het klooster in de Akkerstraat verblijft naast de jubilarissen nog slechts 1 Broeders: Gaston De Parade. De 4de laatste Broeder, de 89-jarige August Sanders, heeft Temse begin dit jaar verlaten, maar was aanwezig op de viering.
Foto
V.l.n.r. Gaston De Parade, August Sanders, Veron Raes (overste België), burgemeester Luc De Ryck, deken Julien Schreyen, Godfried Van Lier, schepen Hugo Maes, Oscar Duym, schepen Franky De Graeve, Luc Maes (Europees overste) en Victor Quats (regionale overste kloostergemeenschappen, o.a. Temse).