Toerisme Temse kondigt veelbelovend nieuw toeristisch seizoen aan

Temses toerisme floreert. Net als Toerisme Temse.

De Scheldegemeente zet in april het nieuwe toeristische seizoen in, maar in januari vormt de nieuwjaarsreceptie van Toerisme Temse de aanloop tot wat komen gaat. Zo ook nu weer. Op vrijdag 12 januari blies Toerisme Temse verzamelen in Salons Den Oever. Zoals de traditie het wil, waren ook nu weer ruim 100 leden present.

Voorzitter Rita Heerwegh gaf een overzicht van de hoogtepunten van 2017 en concludeerde dat de steile opgang van Temses toerisme zich opvallend doorzet. Schepen van Toerisme Franky De Graeve blikte vooruit en gaf toelichting bij de hoogtepunten van het nieuwe seizoen. Als altijd kreeg burgemeester Luc De Ryck het laatste woord. Hij ging nader in op de actualiteit en zorgde ook nu weer voor ludieke ‘uitsmijters’:

- de 3 oudste aanwezige leden leden van Toerisme Temse kregen een speciaal eresaluut: Marcel Philippaert (die op 28 februari 90 wordt), Adrienne Vergauwen-De Roeck (die op 29 december 90 wordt) en Liliane Goossens-Temmerman (die op 5 december 89 wordt);

- er werden 6 waardevolle boeken verloot onder de aanwezigen;

- naar jaarlijkse gewoonte werd speciaal voor deze avond een toeristische brochure aan de aanwezigen gegeven, die een overzicht biedt van de hoogtepunten van 2018.

De stijlrijke receptie kreeg een extra zoetigheid met de recentste plaatselijke lekkernij: de Temsese pralines.

Foto 1 : Het bestuur van Toerisme Temse, met vooraan v.l.n.r. penningmeester Jan Eeckelaert, secretaris Sarah Van Opstal, burgemeester Luc De Ryck, voorzitter Rita Heerwegh en schepen van Toerisme Franky De Graeve. Staande: Veronique Robberecht, Albert De Ryck (ondervoorzitter), Anita Bressinck, Kathy Van Cauwenberge, Soames Maes en Bart Heyndrickx.

Foto 2 : De oudste aanwezige leden van Toerisme Temse kregen een open doekje. V.l.n.r. zittend: Adrienne Vergauwen-De Roeck (89), ouderdomsdeken Marcel Philippaert (89, op 28  februari 90) en Liliane Goossens-Temmerman (88). Het oudste lid was niet aanwezig: de 91-jarige Annie Poort-De Nayer. Ook zij neemt nog jaarlijks deel aan de uitstappen.

Foto 3 : Het bestuur van Toerisme Temse met de politieke mandatarissen en toerismefunctionaris Lore Baeck (staande, 3de van links).

• Toerisme