Temse eregast in stripgemeente Kalmthout

Vlaanderen telt een beperkt aantal gemeenten die de strip hoog in het vaandel dragen. Temse en Kalmthout zijn 2 uitstekende voorbeelden. Op vrijdag 15 november was Temse eregast op de voorstelling van het album 'Kalmthout in beelekes', een strip die 7 volksfiguren uit de heidegemeente in beeld brengt, getekend door 7 prominente tekenaars, met name Jeff Broeckx, Eric De Rop, Luc Morjaeu, Christian Verhaeghe, Steve Van Bael, D’Auwe (Dirk Van Der Auwera) en Patrick Van Oppen.
Temse was op de voorstelling vertegenwoordigd door de architecten van 'Temse, stripgemeente': Spirit-voorzitter Raoul de Graeve en burgemeester Luc De Ryck. Op verzoek van de organisatoren belichtte de burgemeester aan de hand van het indrukwekkend palmares hoe het in de Scheldegemeente groeide en bloeide. Andere sprekers waren stripkenner Kurt Morissens, schepen van Toerisme Sandra Hoppenbrouwers en burgemeester Lukas Jacobs van Kalmthout, en Jan Francken, initiatiefnemer en bezieler van het Kalmthoutse stripgebeuren. Deze laatste reikte ook de eerste exemplaren uit.

V.l.n.r. stripkenner Kurt Morissens, burgemeesters Luc De Ryck, Jan Francken en burgemeester Lukas Jacobs.