Samenwerkingsverband Kanaaltochten Brabant op studiebezoek in Temse

Het regent deze zomer toeristische groepsbezoeken aan Temse. Op woensdag 22 augustus brachten een 40-tal leden van het Samenwerkingsverband Kanaaltochten Brabant een studiebezoek aan de Scheldegemeente o.l.v. voorzitter: Tom Dehaene, gedeputeerde Vlaamse-Brabant.

Met als thema ‘de ontwikkeling van een gemeente aan een waterloop’ waren zij te gast bij burgemeester Luc De Ryck en schepen van Toerisme Franky De Graeve. Tijdens de ontvangst in de raadzaal van AC De Zaat weidde burgemeester Luc De Ryck uit over de initiatieven die de jongste jaren in Temse waren genomen, met name de stroomversnelling van het toerisme in het algemeen (met als absolute  hoogtepunten: de ontvangst van 2.000 Amerikanen en de verwerving van het predikaat 'Temse, stripgemeente') en in het bijzonder de evolutie van de Boelwerfgronden tot de nieuwe site De Zaat, de renovatie van de kaai en de bouw van de tweede Scheldebrug.

Aansluitend maakten de bezoekers een boottocht op de Schelde en kregen zij deskundige info omtrent de overstromingsproblematiek, het Sigmaplan en toerisme en mobiliteit op het water.

De bezoekers met centraal burgemeester Luc de Ryck en toerismeschepen Franky De Graeve met voorzitter Tom Dehaene.