Opening toeristisch seizoen in Temse: een voltreffer

Meer dan 160 belangstellenden vulden de feestzaal van het gemeentehuis bij de opening van het toeristisch seizoen op zaterdag 30 maart. Het gemeentebestuur en Toerisme Temse hadden dan ook voor een aantrekkelijk en gevarieerd programma gezorgd.

Toerisme Temse-voorzitter Rita Heerwegh sprak een hartelijk welkomstwoord uit en blikte vooruit op de initiatieven van de vereniging. Burgemeester Luc De Ryck gaf een overzicht van toeristische hoogtepunten en curiosa in 2019. Daarna interviewde hij voorname actoren in Temses toeristisch gebeuren 2019, met name: Bart Heynderickx (de nieuwe belleman), Simonne Buytaert (co-auteur en uitgever van het fotoboek ‘Temse en deelgemeenten verrassend Anders in beeld’), Dany De Bock (zijn collectie Platenhoezen wordt geëxposeerd in het Gemeentemuseum), Marcel Philippaert (Temses 1ste Prinscarnaval, die onlangs werd opgenomen in de Orde van Kaailopers), Koen Vondenbusch (internationaal gereputeerd legger van bloementapijten en andere vergankelijke kunst), Paul Geerts (de tweede vader van Suske en Wiske, auteur van ‘Tazuur en Tazijn’ = Suske en Wiske in Temse) en Lucille Feremans (50 jaar lid Toerisme Temse + beroepsfotografe, die onlangs een Lifetime Achievement Award ontving). De burgemeester bracht hulde aan Lucille Feremans voor haar 50-jarige inzet voor Toerisme Temse. Zij werd met meerdere attenties bedacht.

Toerisme Temse en het gemeentebestuur organiseerden n.a.v. de opening van het toeristisch seizoen de fotowedstrijd Temse door het oog van de fotograaf. In totaal werden 441 foto’s ingezonden, afkomstig van 78 deelnemers. Alle ingezonden foto’s werden beoordeeld door Lucille Feremans (voorzitter), Jan Eeckelaert en Soames Maes. Voorzitter Rita Heerwegh maakte tijdens de opening de 3 winnaars bekend: 1. Lieven Roelands (Kruibeke)  2. Raf Weymans (Temse)  3. Yoon Thoen (Temse). Zij ontvingen elk een uitgebreid prijzenpakket, met o.a. het fotoboek Watch Me van Lucille Feremans.

Onder de aanwezigen werden 3 pakketten Producten uit Temse verloot. Het geheel werd afgesloten met een geslaagde receptie.

Alle aanwezigen ontvingen in avant-première de toeristische brochure 2019.

Groepsfoto met vooraan zittend v.l.n.r. Franky De Graeve, Lieven Roelands, Lucille Feremans, burgemeester Luc De Ryck, voorzitter Rita Heerwegh en Raf Weymans.