Nieuw Scheldebad, ‘een kroonjuweel in de schatkamer van Temse’

180 genodigden waren op vrijdag 31 augustus getuige van de opening van het nieuwe Scheldebad en allen waren het er over eens: het VITA Scheldebad is een parel. Of zoals burgemeester Luc De Ryck het omschreef: ‘Een kroonjuweel in de schatkamer van Temse’, waarbij hij nadrukkelijk hulde bracht aan Debby Vermeiren, schepen van Sport, de drijvende kracht en grote bezieler achter het dossier. Voor de schepen is het nieuwe Scheldebad een absoluut hoogtepunt in haar 12-jarig schepenmandaat.

Het zwembad baadde in een feeërieke sfeer tijdens de openingsplechtigheid, die werd gepresenteerd door eerste sportfunctionaris Erik Vermeulen.
Gunter Vandevelde, directeur VITA, belichtte het project en vermeldde alle personen en instanties, die tot de realisatie hadden bijgedragen.
Schepen van Sport Debby Vermeiren gaf toelichting bij de verwezenlijking vanuit de invalshoek van het gemeentebestuur.
Burgemeester Luc De Ryck schetste kort de historiek van de historische site (‘van burcht tot zwembad’) en noemde het resultaat ‘verbluffend’. In de realisatie herkende hij de dynamiek die het gemeentebestuur vooral ook het jongste decennium kenmerkte inzake de totstandkoming van nieuwe grote  infrastructuren. Het VITA Scheldebad neemt een ereplaats in in het sterke palmares, waarin ook de volgende accommodaties schitteren: AC De Zaat, CVO, Muziekacademie, JOC De Nartist, Artiestenfoyer Roxy, De Mosterdpot, het Natuurhuis, de Emiel Naudtszaal...
Na een sierlijk waterballet bood de VITA Groep een receptie aan en werd de mogelijkheid geboden een geleide rondgang te maken door het gebouw.

Foto
Sleutelfiguren in het dossier. V.l.n.r. zittend: eerste sportfunctionaris Erik Vermeulen, Filip Van Remortel (directeur PPS-cel Vita), Gunter Vandevelde (directeur VITA), schepen Debby Vermeiren en Maartens Bauwens (manager Scheldebad); staande: Marc Cordeel, burgemeester Luc De Ryck en Dirk Cordeel.