Onder een stralende zon namen zondagmiddag de leden van Jong CD&V Temse het initiatief om het centrum in te trekken en de straten te ontdoen van heel wat rondslingerend vuil. Gewapend met een afvalknijper en voldoende vuilzakken deden ze verschillende straten aan.

Op zondag 31 maart sloegen de jongeren van de lokale Jong CD&V afdeling de handen in elkaar in het kader van het lopende project ‘Schoon Volk’. Schoon Volk is een project van de Temsese milieudienst waarbij beroep gedaan wordt op vrijwilligers om mee de straten proper te houden. Iedereen kan zich aanmelden als vrijwilliger en krijgt het nodige materiaal ter beschikking.

Ook de CD&V jongeren voelden zich geroepen om hierin hun steentje bij te dragen. ‘Make Temse clean again’ klonk het enthousiast uit de mond van jongerenvoorzitter Inès De Kerf. Na enkele uren rond te gaan en vele straten aangedaan te hebben, hadden de jongeren zonder problemen enkele vuilzakken kunnen vullen.

Opvallend waren de vele sigarettenpeuken die overal rondslingeren. Volgens Jong CD&V waren de Temsese straten properder dan verwacht. Toch blijft er nog werk aan de winkel. De bedenkingen die ze maakten tijdens hun rondtocht nemen ze zeker mee.

Het zal zeker niet bij dit eenmalig initiatief blijven bevestigen de jongeren. De liefde voor onze gemeente is zeer groot. Buiten kunnen komen, menselijk contact tijdens het opruimen en het mooie resultaat na enkele uren rond te gaan geeft ons een enorm goed gevoel, klinkt het unaniem onder de jongeren.

Wordt vervolgd, zo blijkt.

Voel je je geroepen om zelf ook de handen uit de mouwen te steken neem dan gerust contact op met de milieudienst van Temse. milieu@temse.be

Voel je eerder de politieke microbe in jou naar boven komen en heb je interesse in de activiteiten van Jong CD&V Temse, neem dan gerust contact op met hun voorzitter: ines.dekerf@hotmail.com