Lokaal Dienstencentrum ‘t Achterpoortje presenteert: De Vélo-„droom”

05-06-2018

Lokaal Dienstencentrum ‘t Achterpoortje presenteert: De Vélo-„droom”

Temse -  Op dinsdag 12 juni 2018 omstreeks 14.00 uur nodigen de medewerkers van team ’t Achterpoortje iedereen graag uit voor de plechtige inhuldiging van de elektrisch aangedreven bakfiets de Vélo-„droom”.  Doel van het project is Temse en zijn inwoners warm maken om weer te fietsen en hen de fietservaring laten (her)beleven.

De Vélo-„droom” is er voor iedereen maar richt zich in de eerste plaats op 60 plussers, personen met een beperking, verenigingen en hulpverleners. Vrijwilligers worden ingeschakeld om de gebruikers naar de gewenste locatie te brengen. Wie graag samen met een vrijwilliger een ontspannend ritje maakt in de omgeving kan dit. Het LDC voorziet immers een map met fietsroutes voor wie gebruikt maakt van de Vélo-„droom”.

Vooraf reserveren bij de medewerkers van het LDC is nodig alvorens met de fiets op pad te gaan. De bakfiets kan voor één uur of een halve dag worden gereserveerd. Ook een korte rit, bijvoorbeeld voor een bezoekje aan de plaatselijke markt, is mogelijk. De kostprijs is afhankelijk van de duur van de verplaatsing. Reserveren kan telefonisch via het nummer 03/710.26.05 (ma – do tussen 13.00u en 16.30u of vrij tussen 9.00u – 12.00u).

Het project werd mede mogelijk gemaakt door de financiële steun van de provincie Oost- Vlaanderen en gerealiseerd in samenwerking met OCMW Temse, gemeente Temse en Mobiel 21 vzw.