Koen De Clercq, voorzitter fusiemaatschappij WoonAnker Waas

WoonAnker wordt WoonAnker Waas

Op 20 juni 2018 heeft WoonAnker, sociale huisvestingsmaatschappij van Temse, een fusie aangegaan met de collega’s GMVW (Volkswoningen) actief in Sint-Gillis-Waas, Stekene en Nieuwkerken-Waas.  Met deze fusie wordt de nieuwe maatschappij, die zichzelf WoonAnker Waas gaat noemen, een evenwaardige partner met de maatschappijen uit Beveren, Sint-Niklaas, Lokeren en Hamme. Met om en bij de 1800 woningen zullen ze na Beveren de 2de grootste maatschappij in het Waasland worden.  Dit biedt uiteraard perspectieven voor de toekomst.

Volgens de gemaakte afspraken tussen beide maatschappijen zal de maatschappelijke zetel in Temse blijven op Mariadal 1.  De eerste voorzitter van WoonAnker Waas wordt Koen De Clercq (Temse).  Algemeen directeur is Etienne Audenaert.

Boekhoudkundig zal de fusie met terugwerkende kracht starten vanaf 1 januari 2018.  Alle personeelsleden worden behouden en kunnen maximaal in hun plaatselijk kantoor aan de slag blijven.  Dit was ook zo beloofd bij de intentieverklaring eind 2017.

De huidige kantoren van Temse en Sint-Gillis-Waas worden als lokaal ankerpunt behouden om maximaal de lokale invullingen te kunnen garanderen.

In de Missie, Visie en Waarden heeft WoonAnker Waas duidelijk gemaakt waar zij voor staan en wat de kerncompetenties zijn die moeten helpen om de doelstellingen naar de toekomst waar te maken.

De fusie werd op een feestelijke manier, ondanks de laattijdige afzegging van Minister Liesbeth Homans, ingezet.

Website : www.woonankerwaas.be

Foto 1 : Voorzitter Koen De Clercq en algemeen directeur Etienne Audenaert