Kinderen van Jan Hoet op bezoek in Temse

Van 16 september t/m 16 december loopt in de O.L.Vrouwekerk van Pamele in Oudenaarde een expo onder de titel CHARIVARI. De curatoren Jan Hoet junior en Melanie Deboutte brengen er het werk van 29 hedendaagse kunstenaars samen om een reflectie en antwoord te bieden op de expo met werk van de beroemde kunstschilder Adriaen Brouwer (1604-1638). Nadere info omtrent de expo: www.charivari.show.

Voor die gelegenheid werd Adriaen Brouwer ter promotie van het project vereeuwigd in een reus. De reus maakte in de eerst helft van september als het ware een Dodentocht van Antwerpen (waar Brouwer overleed, slechts 33 jaar oud) naar Oudenaarde (waar hij werd geboren). De tocht werd al wandelend afgelegd, gespreid over 6 dagen.

Sleutelfiguren in het project zijn de kinderen van Jan Hoet: Jan junior en Marianne Hoet. In hun tocht naar Oudenaarde pleisterden zij ook in Temse, waar zij een ontmoeting vastlegden met burgemeester Luc De Ryck. Met Jan Hoet als curator was de burgemeester voorzitter van het organisatiecomité dat in 1990 de internationaal succesrijke expo ‘Ponton Temse’ organiseerde. Indachtig de schitterende samenwerking van Jan Hoet met de burgemeester en de gemeente Temse, hielden de kinderen eraan in Temse te pleisteren. Het was een blij weerzien en daarbij mocht uiteraard geen foto ontbreken.