Jozef Weyn en Irène ’t Felt, 65 jaar getrouwd

15-04-2018

Jozef Weyn en Irène ’t Felt, 65 jaar getrouwd

Op zondag 15 april vierden Jozef Weyn en Irène ’t Felt hun briljanten huwelijksjubileum. Beiden werden geboren in Temse: Jozef op 7 april 1930, Irène op 27 september 1932. Op 10 april 1953 werden zij in de echt verbonden door schepen August Maes. Jozef was technisch tekenaar op de Boelwerf, Irène huisvrouw. Zij hebben 2 dochters, een kleindochter, 3 kleinzonen, een achterkleinzoon en een achterkleindochter.

Jozef Weyn, lid van turnkring Willen is Kunnen (Temse) sinds 1938 (dus al 80 jaar!), was één van ’s lands beste turners (specialiteit: rekstok - gelijke leggers). In 1960 en 1964 werd hij geselecteerd voor de Olympische Spelen, maar beide keren bleek er geen geld om de turners mee te sturen. Hij werd 2x kampioen van België, 10x kampioen van Oost-Vlaanderen en werd 15 jaar geselecteerd voor de nationale turnploeg. Met de Willen is Kunnen-herenploeg was hij 20 jaar ononderbroken Belgisch kampioen Groepswerk. Jozef is ook al 60 jaar trainer. Hij was tot voor enkele jaren lesgever bij de OKRA-afdelingen van H. Hart en Tielrode. Tot vandaag traint hij, intussen 88 jaar jong, de veteranen van Willen is Kunnen.

De jubilarissen wonen sinds 1965 in de Hoogkamerstraat.