Gemeentebestuur heeft bijgebouwen gemeentehuis en ex-politiegebouw Dacca verkocht

De kogel is door de kerk. Het gemeentebestuur heeft zowel de bijgebouwen van het gemeentehuis (Kamiel Wautersstraat) als het voormalige politiegebouw in het Daccacomplex verkocht.

Burgemeester Luc De Ryck lichtte de aankopen toe op de gemeenteraad van maandag 27 augustus.

De bijgebouwen van het gemeentehuis werden verkocht aan de hoogste bieder tegen een bedrag dat de verwachtingen overtrof, met name 363.100 euro. De bijgebouwen zullen gesloopt worden, zodat het gemeentehuis komt vrij te staan: het zal met een corridor van ca. 5 m van een nieuwbouw worden gescheiden. Daardoor komt de gevel van het gemeentehuis die met de bijgebouwen verbonden was vrij en zal hij in zijn oorspronkelijke staat gerestaureerd worden. De projectontwikkelaar is bovendien met de aanpalende eigenaars (café ‘Bij Rita’ en de ex-pizzeria) in contact getreden met de bedoeling een totaalproject te realiseren.

Ook het voormalige politiegebouw in het Daccacomplex (Kasteelstraat) is verkocht. In zijn zitting van maandag 27 augustus heeft het schepencollege zich akkoord verklaard met het bod van de hoogste bieder, zijnde 726.500 euro. Ook dit bedrag overtreft de verwachtingen. Bovendien wil de koper de schilderachtige woning uit 1870 behouden en restaureren.