Franky Clarysse, Lucien Schouten en Walter Vermeulen, biljartkampioenen van Temse

Op zaterdag 9 december vonden in lokaal The Pocket de finalewedstrijden plaats van het 63ste Individueel Biljartkampioenschap van Temse.  In 3 reeksen leverden 31 spelers 73 wedstrijden af om de kampioenen aan te duiden.

In de ereklasse (handicap +100) triomfeerde - na een intense finale - Walter Vermeulen… zijn 6de eindzege, waarmee hij het record van Willy Viaene breekt!  Tweede werd Benny Foubert; het brons ging naar Georges Weemaes en Patrick Van Drom sloot als 4de af.

De hoge reeks (handicap 50-100) kende met Lucien Schouten een verrassende winnaar.  Hij plaatste zich via de voorronden nipt voor de halve finales, maar was onstuitbaar in de eindfase.  Het was zijn eerste deelname en werd meteen laureaat!  Chris De Meyer werd 2de, Eddy Acke 3de en Tony Van Hoorde 4de.

In de lage reeks(handicap -50), waar vaak de nieuwe talenten ontbolsteren, domineerde Franky Clarysse de voorronden én de finale.  Hij won overtuigend van Ivan Scheers.  Werner De Wilde werd 3de, terwijl Peter Cools als 4de eindigde.

Op het druk bijgewoonde slotmoment was er gepast huldebetoon aan afscheidnemend Biljartverbond-voorzitter Joris De Maeyer en werden de prijzen, geschonken door het Gemeentebestuur, uitgereikt door schepen van Sport Debby Vermeiren.

Het Biljartverbond, met zijn nieuwe voorzitter Luc Verhulst, en BC Sint-Joris stonden in voor de vlekkeloze organisatie.

FOTO in bijlage

V.l.n.r. 1ste rij: Susy Boey, kampioenen Lucien Schouten en Franky Clarysse, schepen van Sport Debby Vermeiren, voorzitter Luc Verhulst, kampioen ereklasse Walter Vermeulen en Katy Georjiades.

2de en 3de rij: Ivan Scheers, Werner De Wilde, Peter Cools, Erik De Cleen, Benny Foubert, Peter Pauwels, competitieleider Willy Viaene, Chris De Meyer, erevoorzitter Joris De Maeyer, Michel Sneyers, Eddy Acke en Ronny Rombaut.

• Sport