Confrérie Gouden Sleutel officieel voorgesteld op opening toeristisch seizoen

Temse is één van de weinige gemeenten, die jaarlijks het toeristisch seizoen officieel opent. Ook nu genoot het gebeuren (op zaterdag 14 april in de feestzaal van het gemeentehuis) de aandacht van 120 enthousiaste belangstellenden.

Rita Heerwegh, voorzitter van Toerisme Temse, presenteerde het programma, met als hoofdschotel de voorstelling van de gloednieuwe Confrérie Gouden Sleutel, vereniging die de promotie van erkende Producten van Temse tot doel heeft.

Schepen Franky De Graeve belichtte hoogtepunten uit het rijke toeristisch programma 2018, waarna burgemeester Luc De Ryck interviews afnam van 5 eigenaars van erkende Producten van Temse. Ook cartoonist Amin Rahouti, tekenaar van stipfiguur De Mekker, werd geïnterviewd. De aanwezigen kregen een aantal publicaties met zich mee, o.a. de brochure omtrent de Producten van Temse, de toeristische brochure 2018 en een gezelschapsspel over Temse (geschonken door Delhaize).

De opening van het toeristisch seizoen is een organisatie van het Gemeentebestuur en Toerisme Temse.

Op zondag 22 april, 13-17 u., houdt de Confrérie in de feestzaal van het gemeentehuis haar eerste beurs Producten van Temse. Iedereen is welkom. De producten worden er gepresenteerd en te koop aangeboden.

Nadere info: Dienst Toerisme, gemeentehuis, Markt 1, Temse, 03 710 12 00, toerisme@temse.be.

De geïnterviewden, mandatarissen, bestuursleden van Toerisme Temse en de, toerismefunctionarissen.

Op de eerste rij v.l.n.r. Toerisme Temse-penningmeester Jan Eeckelaert, Elke Koppen (hostess), voorzitter Rita Heerwegh, burgemeester Luc De Ryck, schepen Franky De Graeve, Nele De Ryck (hostess) en toerismefunctionaris Lore Baeck.

V.l.n.r. zittend: Elke Koppen (hostess), Toerisme Temse-voorzitter Rita Heerwegh, burgemeester Luc De Ryck, schepen van Toerisme  Franky De Graeve en Nele De Ryck (hostess).

Staande de geïnterviewden: Hilde Vondenbusch en Paul Van Moer (B&B Bij ’t Fort (van Steendorp) en honing), Reinard De Roover (varkensvlees Piétrain de Grain), cartoonist Amin Rahouti, Broeder Gino (Orde van De Goede Herder, kloosteraperitief en -mosterd), Glenn Swaelen (velleneir 125) en Jean-Pierre Smet (droge Pietje-worsten).

De hostessen kregen een eresaluut: zij bestaan 60 jaar.

V.l.n.r. burgemeester Luc De Ryck, Nele De Ryck, Toerisme Temse-voorzitter Rita Heerwegh en Elke Koppen.