Nieuwjaarsreceptie ‘n succes over de hele lijn!

CD&V neemt grandioze start naar de gemeenteraadsverkiezingen!

De feestzaal van taverne De Gulden Cop was de jongste jaren te klein geworden voor de Nieuwjaarsreceptie van CD&V, vandaar dat naar een ruimere locatie werd uitgeweken. Die werd gevonden in de feestzaal van ISA in de Akkerstraat. Ca. 175 (enthousiaste) belangstellenden waren op zondagmorgen 21 januari aanwezig voor de inzet van de laatste rechte lijn naar de gemeenteraadsverkiezingen. Opvallend was de aanwezigheid van de voorzitters van N-VA, SP.a en Open Vld.

Het programma begon met een verrassing: een sketch rond de verkiezingen, opgevoerd door een sterk duo, dat het stuk lanceerde in de schoot van theatergezelschap Code.

Nicola De Cock, voorzitter Jong-CD&V, sprak een hartelijke welkomstwoord uit en benadrukte de krachtlijnen van de jongerengroep in Temse.

Voorzitter Ingrid Deschepper hield de feestrede. Gekruid met geestdrift en vastberadenheid tekende zij de koers van CD&V voor de komende maanden uit, met de klemtoon op essentiële vuistregels. Daarnaast gaf zij een overzicht van de belangrijkste realisaties van de legislatuur: een indrukwekkend palmares! De inhoud en de manier van (over)brengen maakten indruk. Nooit eerder gebeurd: haar toespraak werd op een staande ovatie onthaald.

Hans Cools, één van de coming-men van de CD&V-jongeren, introduceerde gastspreker Ivo Belet.

CD&V Temse is al jaren afgestapt van de klassieke politieke nieuwjaarsformule. Er wordt geen prominente gastspreker gevraagd die een monoloog houdt, er wordt gekozen voor een prominente gastspreker die wordt geïnterviewd. Burgemeester Luc De Ryck is de vraagsteller van dienst. Nagenoeg alle nationale kopstukken van CD&V kwamen het jongste decennium aan bod. Europees parlementslid Ivo Belet was nu the special guest. Het boeiende interview, waarbij ook delicate vragen niet werden geschuwd, genoot 45’ lang geruisloze stilte. De gastspreker, die duidelijk beschikt over een grondige dossierkennis en de gave van analyse en synthese, werd beloond met een daverend applaus en typisch Temsese attenties.

De burgemeester kreeg het laatste woord. Hij blikte vol zelfvertrouwen vooruit naar 14 oktober 2018, o.a. verwijzend naar de sterke erelijst van realisaties en de kandidatenlijst, die een spiegel vormt van Temses gemeenschapsleven en kan samengevat worden als: ERVARING x VERNIEUWING  x VERJONGING.

Een stijlrijke receptie rondde het imposante en sfeervolle feest af.