Op vrijdagavond 10 september nam de gemeentelijke brandweer 3 nieuwe wagens in gebruik. Dat gebeurde op de terreinen van de brandweerkazerne tijdens een feestelijke plechtigheid, die werd bijgewoond door een 100-tal genodigden. Tegelijk werden de bevorderden vereremerkt en werd het startschot gegeven voor de opendeurdagen.

Kapitein-commandant Martin Ampe heette de genodigden welkom en weidde uit over het nationaal en (vooral) plaatselijk brandweerbeleid. Hij dankte het gemeentebestuur, dat steeds alert inspeelt op de vragen en behoeften van het korps. Burgemeester Luc De Ryck belichtte de betekenis van de brandweer en bracht hulde aan het korps, zijn deskundigheid, inzet en toewijding. Daarna zegende Z.E.H. deken Julien Schreyen de 3 nieuwe wagens in. De feestelijke ceremonie werd afgerond met een receptie.
De nieuwe wagens betreffen:
-      Autopomp
-      Tankwagen (12.000 l)
-      Snelle interventiewagen
Tijdens de receptie reikte de burgemeester de volgende eretekens uit:
-      luitentant: Bob De Ryck
-      sergeant: Patrick Smet, Gerd Van Cleemput, Luc Van Hul en Dirk Verlee
-      korporaal: Ivan De Langhe, Vincent De Sitter, Gino Poeck, Donny Smet, Wesley Smet, Pascal Van Berghen en Tom Waltens
De opendeurdagen van 11-12 september, met als superblikvanger de 60 oldtimersbrandweerwagens, lokten massale belangstelling. Voor de barbecue werden 300 inschrijvingen genoteerd.

Foto
De bevorderde brandweermannen (gehurkt) o.l.v. kapitein-commandant Martin Ampe, de leden van het schepencollege en deken Julien Schreyen.