Pas verschenen

‘Ademnood’, 9de misdaadroman van Belinda Aebi

Belinda Aebi is één van ’s lands beste en meest gelezen auteurs van misdaadromans. Op zaterdag 17 februari werd haar nieuwe thriller voorgesteld: ‘Ademnood’. De feestzaal van het gemeentehuis van Temse zat afgeladen vol.

Cultuurschepen Lieve Truyman verwelkomde de aanwezigen en belichtte het cultuurbeleid in Temse.

Burgemeester Luc De Ryck weidde uit over het artistieke rijkdom van de gemeente, in het bijzonder m.b.t. literatuur. Als markantste Temsese auteurs noemde hij Frans Buyens, priester-dichter Manu Verhulst, de literaire duizendpoot Bart Plouvier en de fel opgang makende Fikry El Azzouzi. Aan dit rijtje is Belinda Aebi in 2014 toegevoegd, want sinds dan woont zij in Temse.

Johan Ghysels, directeur-uitgever Lannoo, stelde het boek officieel voor, waarna de auteur zelf een powerpoint presenteerde rond ‘the making of’ van het boek.

Het programma, dat werd gepresenteerd door cultuurfunctionaris Linda Van Buynder, werd muzikaal (op gitaar) opgeluisterd door Thomas en Tim De Roo.

‘Ademnood’ i (19,99 euro) is verkrijgbaar in de boekhandel.

In de lijn van de traditie van Aebi’s oeuvre krijgt ook deze 9de misdaadroman bijzonder gunstige kritieken. In oktober verschijnt een vervolg.