50 jaar KWB Elversele

Vijftig jaar geleden werd Elversele verrijkt met 2 opmerkelijke nieuwe verenigingen: de KWB en de Heemkundige Kring Braem. Eerstgenoemde vierde op zaterdag 10 maart de 50ste verjaardag. De kerk van Elversele was te klein om aan alle genodigden een zitplaats te geven. Het programma omvatte een welkomstwoord en een gedetailleerde toelichting bij de historiek door voorzitter Stijn Van Elslande, een groet namens de algemene leiding door voorzitter Wim Verlinde (met bijzondere aandacht voor de vrijwilligers, zoals bij de KWB) en een eresaluut namens het Gemeentebestuur door burgemeester Luc De Ryck. Wouter D’Haese en Pieter Van Gysel zorgden voor passende muzikale omlijsting. Tijdens de receptie konden de aanwezigen kijken naar en genieten van een fotoprojectie en een tentoonstelling, die beelden uit het verleden weergaven

Foto : V.l.n.r. zittend: de stichters, met name Achiel Peersman (nog steeds bestuurslid), Alfons Fonteyn (eerste voorzitter), Gustaaf Rooms, Pol De Bondt, Willy De Westelinck en Gustaaf Van Hove; staand: het huidige bestuur, met name Roger Reyniers, Robin Slet, Hilaire Verhelst, David Wauters, Chris Vervaet, voorzitter Stijn Van Elslande, Maxim Bracke, burgemeester Luc De Ryck, Johan Elewaut, algemeen voorzitter Wim Verlinde, Roger De Belie, Herman Verhelst, Tom Van Den Branden en Luc Verhelst.