5.000 bezoekers voor internationale expo Kantschool Artofil

De maand augustus werd in Temse o.m. gekleurd door de internationale tentoonstelling van kantschool Artofil, een expo die gespreid was over 4 locaties: dekenale O. L. Vrouwekerk, gemeentehuis, Dacca Loft en de kapel van de Broeders van Liefde. De hoogstaande tentoonstelling genoot grote belangstelling, zelfs van de verschillende continenten. Uiteindelijk zijn meer dan 5.000 bezoekers genoteerd, afkomstig uit Japan, Frankrijk, USA, Engeland, Zuid-Afrika, Rusland, New-Zeeland, Canada, Australië, Duitsland, Nederland, Denemarken, Spanje, China, Polen, Schotland, Tsjechië, Zwitserland, Portugal en Italië.

De bezoekers konden ook een kijkje komen nemen op het gelijkvloers van AC De Zaat, waar Artofil in 2012 een watervliegtuig-in-kant realiseerde n.a.v. de 100ste verjaardag van de Internationale Vliegweek voor Watervliegtuigen. Het vliegtuig-in-kant is blijven hangen als tastbare getuige van de onvergetelijke viering.

Op bezoek in AC De Zaat: het multi-nationale gezelschap, dat deelnam aan het Wereldcongres voor Kant in Brugge. Zij werden in het Engels, Frans en en Duits toegesproken door burgemeester Luc De Ryck.