25 jaar toneelvereniging De Vlaamse Harten (Tielrode)

Nadat zij van 1902 tot 1964 actief waren geweest, kenden De Vlaamse Harten in 1993 hun wedergeboorte.

Op zondag 4 februari jl. vierden zij in het Gildenhuis in Tielrode hun 25-jarig bestaan. In aanwezigheid van ca. 120 genodigden schetste Alain De Meyer, voorzitter-acteur, de historiek van de vereniging, waarna burgemeester Luc De Ryck en cultuurschepen Lieve Truyman elk vanuit hun eigen invalshoek de loftrompet bliezen.

De Vlaamse Harten schreven de voorbije 25 jaar geschiedenis met 32 producties. De jongste jaren hebben zij zich geconcentreerd op het genre tragikomedie.

Het bestuur bestaat uit voorzitter Alain De Meyer, secretaris Bernadette Dhondt, penningmeester Vera Neeus, Wilfried Strobbe en William Rottier. Erevoorzitter Cyriel De Beule is de enige, die effectief 25 jaar lid is van de vereniging.

De Vlaamse Harten zijn dit jaar t.g.v. de Week van de Amateurkunsten te gast in theaterzaal Roxy. Op vrijdag 27 (20.15 u.), zaterdag 28 (20.15 u.) en zondag 29 april (15 u.) voeren zij ‘Cabardouche’ van Jack Staal op in een regie van Rosemary Van Nieuwenhove. Tickets zijn te bekomen bij het gemeentelijk Cultuurcentrum: cultuur@temse.be, tel. 03 710 12 71.

Foto : De jubilerende Vlaamse Harten, met vooraan zittend leden van het schepencollege en de provincieraad.