1.000 enthousiaste kinderen verwelkomen Sinterklaas

Het is elk jaar een geweldige bedoening. En dit jaar waren er zelfs nog meer kinderen dan anders: meer dan duizend! Het enthousiasme was daarmee in verhouding. En wat Temse extra voor heeft: dankzij de Schelde kan de Sint met zijn eigen boot de gemeente bereiken.

Ruime delegaties van het schepencollege (o.l.v. de burgemeester) en UNIZO begroetten de Sint op het ponton aan de Wilfordkaai. Omstuwd door honderden kinderen, ouders en grootouders baanden de Sint en zijn (échte) Zwarte Pieten zich een weg naar de Markt, feestelijk muzikaal begeleid door het Harmonie Orkest Temse.

Op de pui werd de Heilige Man geïnterviewd door de burgemeester. De Sint stelde - met zijn Heilig Boek in de hand - vast dat er dit jaar geen stoute kinderen waren (geweest) in Temse, het sein tot de ballenworp. Een sensatie voor alle leeftijden! Aansluitend konden alle kinderen zich met de Sint laten fotograferen, een voorrecht waarvan zij allen geestdriftig gebruik maakten.

De organisatoren - het Gemeentebestuur en UNIZO - kunnen met grote tevredenheid terugblikken op dit fantastische feest, altijd een hoogtepunt op de Feestkalender.