Gemeenteraad nam afscheid van schepen Verbeke

vrijdag, 1 september, 2017
Gemeenteraad nam afscheid van schepen Verbeke

Op maandag 28 augustus nam schepen Freddy Verbeke - na 28 jaar en 8 maanden (1989-2017) - afscheid van de politiek. Als men er ook zijn mandaat in het OCMW bijrekent (1983-1989), betekent dat bijna 35 jaar politieke activiteit. Die lengte van jaren in de politiek wordt hoe langer hoe meer een zeldzaamheid.

Tijdens de gemeenteraadszitting brachten het gemeentebestuur (bij monde van de burgemeester) en de fractieleiders van alle partijen vanuit hun eigen invalshoek hulde aan de afscheidnemende mandataris.

Ter illustratie vindt u in bijlage de hulderede van de burgemeester.

Nog tijdens diezelfde raadszitting werd aan schepen Verbeke de eretitel van ereschepen toegekend. Aan zijn echtgenote werden bloemen uitgereikt.

Op zaterdag 1 september nam de ereschepen in de namiddag afscheid van het personeel, ’s avonds werd hij gehuldigd door het partijbestuur. Daarover leest u weldra meer.

Foto: V.l.n.r. burgemeester Luc De Ryck, ereschepen Freddy Verbeke en echtgenote en Koen De Jonghe, voorzitter van de gemeenteraad.