Afscheid schepen Freddy Verbeke bekroond met hulde door vice-premier Kris Peeters

maandag, 11 september, 2017

Het afscheid van de politiek van schepen Freddy Verbeke is niet onopgemerkt gebleven. Hij werd nadrukkelijk gehuldigd op de gemeenteraad van 28 augustus, het gemeentepersoneel huldigde hem op 1 september en het orgelpunt werd geplaatst door het CD&V-bestuur op vrijdag 1 september. Het partijbestuur organiseerde in de kersverse brouwerij van De Kerel in Tielrode een feestelijke receptie. CD&V-voorzitter Ingrid Deschepper hield een voortreffelijke feestrede, waarbij ze naast de rijke gaven en verdiensten van de ereschepen, ook de mens uitdrukkelijk benaderde. De ereschepen dankte met een hartelijk wederwoord. Philippe De Cock, eigenaar-zaakvoerder van de brouwerij, gaf dan nadere toelichting bij de brouwerij.

De voorzitter had een verrassing aangekondigd en zij hield woord. Rond 21.45 u. deed vice-premier Kris Peeters zijn intrede. Hij hield bovendien een persoonlijk gekleurde huldespeech, waarbij hij o.m. de uitstekende samenwerking met Freddy Verbeke aanhaalde bij de bouw van de tweede Scheldebrug en de randrealisaties. Zijn aanwezigheid vormde een schitterend hoogtepunt van Freddy’s afscheid.

In bijlage lees je de feestrede van voorzitter Ingrid Deschepper.