Koen De Clercq

9140 Tielrode-Temse
Temse

gehuwd met Nele Van Mieghem

vader van Kaat (°1991) en Nina (°2000)

Diploma : Ingenieurswetenschappen optie kunststoffen aan de Universiteit van Gent.

Beroep : LEAN Management bij Tupperware

Klik op één van de foto’s om te vergroten ›

Contact informatie
koen.de.clercq@scarlet.be
skype: koendeclercq1
Partijgegevens
Voorzitter SHM "WoonAnker"
Communicatieverantwoordelijke CD&V-Temse
Voorzitter SHM "WoonAnker"
Afdelingsbestuur
Sociaal wonen
Waar sta ik voor?

10 jaar lang (2000-2010) was ik afdelingsvoorzitter van CD&V-Temse. Het was een echt genoegen om met een dynamische ploeg te werken aan een beter Temse. En de kiezer heeft ons daar voor beloond met een schitterende verkiezingsoverwinning. Nog zeer lang zal ik dit zien als het hoogtepunt van mijn politieke inzet.

Sedert 2000 ben ik ook bestuurder in de SHM "WoonAnker", om dan na de verkiezingen van 2006 voorzitter te worden van de raad van bestuur.

Ik ben vooral bezig geweest om samen met de directeur een professionele organisatie op te zetten met een personeelsformatie die over de juiste competenties beschikt.

Onlangs vierden we op een originele wijze de opening van onze 1000ste huurwoongelenheid. Hier plaatsten we onze huurders in de belangstelling met een schitterende tentoonstelling met werken van een achttal huurders-kunstenaars.

Een zeer belangrijke taak die ons nog te wachten staat is de leefbaarheid in de sociale huurwoningen in Temse te optimaliseren. Een bezetting van het aantal huurders van allochtone afkomst in verhouding met het aantal allochtone inwoners in Temse lijkt mij een doelstelling De verhoudingen zijn vandaag helemaal scheef getrokken, wat de leefbaarheid zeker niet ten goede komt. In samenwerking met de vlaamse overheid moeten we hier snel aktie ondernemen om de toekomst te waarborgen.

Met veel plezier zal ik na de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 nog eens 6 jaar voorzitter blijven van de SHM "WoonAnker"