Eddie Van der Vieren

Kapelstraat 182
9140 Temse
Temse

Eddie beëindigde op 1 september 2010 zijn actieve loopbaan van 41 jaar in het onderwijs. Hij was bijna heel die periode leraar wiskunde in het college van Sint-Niklaas.

Klik op één van de foto’s om te vergroten ›

Contact informatie
eddie.vandervieren@scarlet.be
Partijgegevens
Schepen
Schepencollege
Gemeenteraad
Afdelingsbestuur
Ruimtelijke ordening - openbare werken
Werken - ondernemen
Waar sta ik voor?

Sinds 1 april 1989 is hij ononderbroken een “vaste waarde” in het ocmw-bestuur van onze gemeente. De eerste 6 jaar was hij voorzitter. Sindsdien maakt hij steeds deel uit van het Vast Bureau én van het sociaal comité. Ook zetelde hij gedurende 12 jaar in het bestuur van de sociale huisvestingsmaatschappij van Temse. Hij was er voorzitter van april 1995 tot april 2001. Nadien was hij daar zes jaar ondervoorzitter. Vooral de 70 serviceflats in Temse, het rusthuis 't Blauwhof in Steendorp en de bouw en renovatie van tientallen sociale woningen over heel Groot Temse werden mede door zijn impulsen gerealiseerd.

In zijn vrije tijd doet hij wat aan tuinieren, zit hij geregeld op de fiets, maakt hij deel uit van het saxofoon-kwartet “Sax-O-Four” en is hij vooral voorzitter-muzikant bij bigband Amor uit Temse/Steendorp.

Op 31 augustus 2017 werd Eddie schepen met de voornaamste bevoegdheden, ruimtelijke ordening en werken in eigen regie.